Sunday, October 16, 2011

Nädal 6

Niimoodi, ongi käes järjekordne tähtaeg, sellel nädalal otsin ma vastust küsimusele, kuidas muuta wikipediat veelgi paremaks. Wikipedia on väga kasulik ja ma olen üsna kindel, et paljudele suureks sõbraks. Sealt leiab vastuseid enamustele küsimustest, kuid kuna artikleid saavad sinna lisada kõik inimesed, siis ei saa üle ega ümber asjaolust, et kui usaldusväärsed antud artiklid on. Olen üsna kindel, et paljud faktilised andmed, mis artiklites on esile toodud, et need võetakse ka tõepähe, vähesed inimesed kontrollivad üle ka teistest kohtadest (teatmeteostest) ja see võib vahest päris ebameeldivasse olukorda viia. Mina ise ei ole veel ühtegi artiklit wikipediasse lisanud/muutnud ning ei tea täpselt kuidas see sündmuste käik seal välja kujuneb, aga ma kasutan wikit väga tihti, lugedes asju mis mind huvitab ja millest ma tahaksin rohkem teada saada. Usaldusväärsuse koha pealt saaks teha seda paremaks, üks võimalus oleks näiteks artiklitele lisada reiting, mida saab muuta, kas siis "thumbs up" or "..down", ning see aitaks kaasa, et artikleid muuta usaldusväärsemaks.
Kokkuvõttes ma olen wikiga rahul, ega seal polegi palju asju, mida võiks muuta, minu meelest ta on praegugi tasemel. Ja veel muidugi üks asi mille üle mul on väga hea meel on see, et wiki saiti suudetakse üleval pidada ilma reklaamideta (siin aitavad kaasa kasutajate annetused), mis tavaliselt igat veebilehte risustavad. Kui mu mälu mind ei peta, siis kuskilt ma olen kuulnud, et Wikipediat tahetaksegi hoida reklaamivaba, ning nad on selle üle väga uhked, et nad seda siiani edukalt suutnud on.

No comments:

Post a Comment