Saturday, November 26, 2011

Nädal 12

Selle nädala ülesandeks on siis läbi lugeda Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO (eesti või inglise keeles) ja kirjuta selle kohta hinnang.
Artiklis toodi välja sõnade häkker ja kräkker erinevused, algselt oleksin isegi mõlemad sõnad ühte patta pannud, kuid siiski on seal erinevused. Nagu ma aru saan, siis see polnud ainult mina, kes nii arvas, tegemist on tüüpilise veaga paljude inimeste poolt.
Autor suhtub lugejasse minu meelest kerge ülbusega, lugejat ei tohiks minu meelest taolisse olukorda panna. Ka kindlad nõuded, mis olid artiklis ära toodud, ei saa nüüd üks ühele võtta, et mis eeldus peab olema, et saada häkkeriks. Minu meelest igaüks teab ise, mis või kes ta on. Näiteks kui ma oleksin häkker, siis okei, väga tore, ma tean ise seda, mul ei ole vaja kellegi õpetussõnu, et kas ma nüüd ikka olen häkker. Oleksin vaikselt omaette, teeksin omi asju, ma ei pea sellest kellegile midaig rääkima, et ma häkker olen.
Ehk siis iga inimese enda asi, kes ta olla tahab ja ei pea tingimata neid õpetussõnu jälgima.

1 comment:

  1. Seda ülbust loevad sealt paljud välja. Ehkki ESR on ilmselt üsna piprane natuur, siis see dokument on kirjutatud siiski "omadele".

    See "keri minema, luuser" mõne punkti juures on mõelnud neile, kes on käesoleva teksti läbi lugenud, ent esitavad IKKA VEEL totraid küsimusi - mis näitavad, et nad pole asjadele absoluutselt pihta saanud. Ehkki mistahes juhul ei pea tegelikult nii reageerima, on see selles valguses ehk natuke mõistetavam.

    ReplyDelete